Myrmarker

Jag tycker om november. Det är lite tråkigt att det blir mörkt så tidigt, men det ljus som finns är fantastiskt milt och vackert. Efter att ha avslutat hemuppgiften i juridik tog jag och hundarna en till titt på Sörmlandsleden. Denna gång gick det inte riktigt lika bra som sist. Efter bara någon kilometer kom vi in i Stora Bötets myrmarker. Det finns små "broar" utlagda - bestående av två ganska smala plankor - men det var trots det så mycket vatten att mina gummistövlar inte räckte till utan vi fick vända. Det är också lite obehagligt att balansera på de hala brädorna när man har kamera och telefon med sig... ett felsteg skulle kosta lite väl mycket.
Trots att det inte blev så långt hade vi en härlig utflykt!


Mina voffsar

Utsikt över Stora Bötets myrmarker och naturreservat


Lavar i närbild

Myrmarkerna på nära håll

Vissnad ljung - minst lika vacker som när den blommar


Lucy gillar också vissnad ljung...

Groblad i lysande höstfärger




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0