Sörmlandsleden 30 oktober 2011


Idag har jag äntligen börjat utforska Sörmlandsleden, något jag varit sugen på länge men - som så ofta i mitt liv... - inte kommit igång med. Men nu har jag för det första anmält mig som medlem i Sörmlandsledsföreningen vilket innebär att man får tillgång till alla etappkartor m m och för det andra har beardisarna och jag idag gått en bit på leden! Det mest praktiska är naturligtvis om man är fler och har två bilar så man slipper gå fram och tillbaka, men nu var det bara voffsingarna och jag så vi parkerade Toyotan (den vackra, röda!) vid vägen nära Ingolvshyttstugan ungefär en mil härifrån och gick en bit av etapp 36:1 som sträcker sig mellan Nävsjön och Gälkhyttan. Sträckan är nio kilometer men vi gick bara sex, dvs egentligen bara tre eftersom vi sedan vände och gick tillbaka. Stigen gick genom en typisk och mycket vacker Sörmländsk skog, det var fuktigt, mulet och ungefär tio grader varmt och fantastiska färger i skogen. Vi var helt ensamma förutom att vi vid ett tillfälle mötte ett äldre par med en slags stövare som var en av de ilsknaste hundar jag sett i mitt liv. Ägarna skrek att jag måste koppla mina hundar men det hade inte behövts alls, de hade aldrig gått nära den galna hunden frivilligt. Nu snirklade vi oss i alla fall förbi ekipaget utan att bli stövarlunch och förutom den lilla incidenten var det gudomligt fridfullt och vackert hela vägen.

Mia

Cleo - alltid i täten

Ormbunkar i fantastisk höstskrud

Slån

Sagoskog!

Mia igen - 13 1/4 år :)

"Tyskdammen"

Kolkoja från 1700-talet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0